7/14/12

Kilian Kerner S/S 2013 with popping neon colors - Mercedes Benz Fashion Week Berlin







pictures via Mercedes Benz Fashion Week Berlin

Seeing a Kilian Kerner fashion show is always something special for me, because it was the first show at Mercedes-Benz Fashion Week I have ever seen, years ago. I love Kilian´s creations, because they are always young and unconventional. Yes, there are always people who love what you do and people who don’t. But to be honest: I like his way of designing clothes. In this season Kilian worked with layering and popping neon colors. A black sweater with kissing neon fish on looked amazing in contrast, while pieces in powdery colors were highlighted by neon colored accessories like belts. My favorites were shorts with color contrasting seam. Varnish details like skirts and metallic shimmering printed fabrics interrupted clean cuts. Feminine fabrics like silk and organza created amazing female silhouettes with new proportions. A wonderful collection with a lot of pieces I already have an eye on for my closet.

Eine Fashion Show von Kilian Kerner zu sehen ist für mich immer etwas ganz besonderes. Vor Jahren war dies meine erste Show, die ich auf der Fashion Week in Berlin je gesehen habe und darum überkommt mich immer das Gefühl von Melancholie, wenn ich mein Ticket am Counter abhole. Ich liebe Kilians Kreationen, da sie jung und unkonventionell sind. Ja, es gibt immer Leute, die mögen was du tust und solche, die eine gegenteilige Meinung haben. Aber um ehrlich zu sein: Ich mag seine Art zu designen. In dieser Saison arbeitete Kilian mit Layering und knalligen Neonfarben. Ein schwarzer Sweater mit sich küssenden Neonfischen drauf sah im Kontrast fantastisch aus, während Stücke in pudrigen Farben durch Accessoires, wie Gürtel in Neonfarben, aufgebrochen wurden. Meine Favoriten der Show waren Shorts mit farblich abgesetztem Saum. Lackdetails wie Röcke und ein metallisch glänzender bedruckter Stoff hoben klare Schnitte hervor. Weiblich zarte Stoffe wie Seide und Organza schufen aufregende Silhouetten mit neuen Proportionen. Für mich eine Kollektion mit vielen Stücken, auf die ich bereits jetzt ein Auge geworfen habe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...